Storingen en schades
Als beheerder wilt u ervoor zorgen dat de bewoners zo min mogelijk last hebben van kapotte lichtmasten. LMS kan u als beheerder hierin heel eenvoudig, gemakkelijk en intuïtief in ondersteunen. Bewoners kunnen zeer eenvoudig storingen doorgeven in het systeem en u als beheerder kunt de storingen makkelijk en overzichtelijk monitoren.

Bewoners kunnen op de hoogte gehouden worden van storingen, door hun email adres achter te laten bij het invoeren van de storing. Bewoners die melding maken krijgen bij elke statuswijziging een update en kunnen zo zien wat er met de door hun doorgegeven storing gebeurd.
In LMS is het niet mogelijk om meerdere meldingen te plaatsen op één lichtmast. Het systeem laat d.m.v. kleuren op de kaart zien of een lichtmast al gemeld is of niet. Klikt een bewoner op een reeds gemelde lichtmast dan krijgt hij een melding dat de mast reeds bekend is en kan er eventueel een opmerking aan toevoegen.
In LMS is het mogelijk om een storing de status 'doorgezet naar netbeheerder' te geven. Een bewoner die de storing gemeld heeft krijgt dan automatisch een mail met daarin uitgelegd wat dit betekend voor de doorlooptijd van de storing en de beheerder kan de storing zo blijven monitoren.
LMS is zo ingericht dat wanneer er een storing op een lichtmast doorgegeven wordt die niet in beheer is van de gemeente maar bijvoorbeeld van de Provincie of woningbouw deze automatisch doorgegeven wordt naar deze partij. Een bewoner die deze storing heeft gemeld ontvangt hiervan een email met uitleg.
De geschiedenis van alle storingen blijven bewaard. Dit heeft als voordeel dat een monteur snel kan zien welke maatregelen er al getroffen zijn om een storing op te lossen en kan zo snel bepalen waar de oorzaak van de storing nog kan zijn.
Eenvoudig melden met je Smartphone
Bewoners kunnen eenvoudig via de smartphone de storing of schade bij u melden via LMS.
Bij het openen van uw meldpagina in LMS kunnen ze de locatie kiezen via de getoonde landkaart of via het invoeren van de straat en woonplaats.
Daarna wordt automatisch ingezoomd op de desbetreffende straat.
Hier kan men de lichtmast waar de storing of schade is selecteren. Het melden van de soort storing of schade is de volgende stap.
De melder kan aangeven of deze op de hoogte wil worden gehouden en de melding plaatsen.
Deze melding komt dan automatisch in LMS te staan zodat u als beheerder de melding kunt controleren en doorzetten naar de aannemer.